Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

woensdag 21 augustus 2013

Eigen probeersel

Toen ik op de blog van Craftiness is not optional las over de Slouchy Cardigan was mijn interesse gewekt. Dit moest ik ook kunnen en het zag er super leuk uit. Uit een Knippie heb ik een patroon van een sweater gebruikt als basis. Hier heb ik een aantal aanpassingen aan gedaan (voorkant open, ronding onderaan). Ik wilde het patroon zo maken dat het makkelijk in elkaar te zetten is. Omdat het een test was heb ik een goedkoop stofje gekozen waar ik toch geen ander doel voor had. Maar ook al is het een test, dat wil niet zeggen dat het niet gedragen kan worden. Voor het stiksel heb ik gekozen voor oranje, omdat dit nog steeds de favoriete kleur is van Grote Zus. 



Ik ben erg tevreden met het resultaat. Ik had de maat groot uitgekozen (voor op de groei), maar uiteindelijk valt dit wel mee (of tegen). Anders dan bij Slouchy Cardigan heb ik geen boorden aan genaaid, maar de randen omgeslagen en met een dubbel stiksel doorgestikt. 


Knoopsgaten in tricot had ik nog niet gedaan, maar ging in deze stof gelukkig prima. Wel een stukje vliesoline gebruikt ter versteviging. 



De bijpassende oranje knoop vonden we bij toeval in dit winkeltje. Ze verkopen daar meubelen en woonaccessoires, maar hadden ook knopenbuisjes buiten staan. We moesten wel de hele knopenbuis kopen, maar waren voor meer dan twintig knopen nog geen twee euro kwijt. Ik heb wel de achterkant van de knoop gebruik, omdat op de voorkant de knoop minder oranje was en streepjes stonden. 




Als het vest Grote Zus bevalt gaat er zeker nog een exemplaar komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten