Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

woensdag 7 augustus 2013

De smaak te pakken

De laatste tijd heb ik de smaak te pakken. Ik heb 's avonds meer tijd (zomerstop voor wat betreft mijn teamsport) en maak dan ook behoorlijk wat meters op de naaimachine. Dit is een van de laatste projecten waar ik heel trots op ben: een jurk voor mijzelf. Hij stond al een tijdje op mijn verlanglijst, maar vond dat ik eerst wat projecten moest afronden die nog op de plank lagen. De stof had ik een tijdje geleden gekocht op de Stoffenmarkt. Het is paarse Trelenka: glimmende stof met een klein beetje rek.


De jurk moest een omslagjurk worden, maar waar de panden aan elkaar vastzitten. Een beetje a la Burda 7828. Het patroon haalde ik echter uit het boek Droomjurken.


Het patroon moest wel iets aangepast worden. Ik heb dan ook eerst een testversie gemaakt uit oude stof. Ik was blij toen ik met mijn paarse Trelenka stof mocht gaan naaien. Het ging echt prima. Ik heb de instructies van Polkadotjes gevolgd. Dit betekende ook naaien met een tweelingnaald. Iets wat ik nog nooit had gedaan, maar wat echt super makkelijk bleek te zijn.


Ik ben dan ook echt super blij met het resultaat. De jurk zit heerlijk, staat mooi en past gewoon goed bij mij. Dit smaakt naar meer. De volgende keer misschien een stofje met iets meer rek?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten