Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

vrijdag 15 maart 2013

Van paraplu naar verkleedcape

Deze ligt al een tijdje in onze verkleedkist, maar wilde ik jullie toch niet onthouden. Er was dit carnaval sprake van dat Grote Zus als heks verkleed zou gaan naar carnaval op school. Uiteindelijk werd het toch een prinses. Toen had ik al deze heksencape voor haar gemaakt. We hadden eerst nog een plastic geval liggen, maar deze begon overal te scheuren. Ik herinnerde mij toen dat ik nog stof van een oude zwarte paraplu had liggen (hoe bedoel je recyclen). Ik heb hier een stuk uitgeknipt, zodat je twee punten hebt en het gat in het midden van de paraplu (waar de stok doorheen zat) is verdwenen.


De randen heb ik allemaal netjes afgewerkt met zwarte biesband. De punten kun je gebruiken om de cape vast te knopen.


Uiteraard kan deze cape niet alleen van pas komen bij heksen, maar ook bij goochelaars, matadors, dracula's, ridders, batmen, en ga zo maar door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten