Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

maandag 18 februari 2013

Hopelijk niet al te Breezy

Eind mei heb ik een bruiloft van een goede vriendin. Ik heb hierbij de eer om samen met vier andere vriendinnen van haar bruidsmeisje te zijn. De jurken voor ons zijn inmiddels binnen. Het is een lange jurk met blote schouders in de kleur aqua. Aangezien ik nogal een kouwkleum ben, leek het mij handig om een sjaal bij de hand te hebben. Na een tijdje gezocht te hebben naar een leuk patroon, stuitte ik op het patroon van Sascha van de Breezy Triangle Shawl.


Voor de sjaal heb ik Scheepjes Roma gebruikt (100% acryl). Voor de grootte van de haaknaald heb ik het patroon gevolgd. De ketting lossen heb ik wel met een grotere haaknaald gehaakt. Toen ik bezig was met de rand vond ik deze niet zo mooi bij het geheel passen. Ik heb daarom een andere rand (halve vaste - twee steken overslaan - zeven stokjes - twee steken overslaan - halve vaste) gemaakt die de sjaal romantischer maakt.


Ik ben erg blij met het eindresultaat. Het was ook een leuk patroon om te haken. Na de trouwerij hoop ik een mooie foto van het totaalplaatje te kunnen laten zien.

Voor de trouwerij ben nog niet helemaal klaar. Een leuke bolero staat nog op mijn verlanglijst en ook schoenen moeten er nog komen. Even kijken in welke volgorde.

3 opmerkingen: