Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

woensdag 27 februari 2013

En nog een Taffy

Na mijn vorige Taffy Pull Scarf heb ik de smaak te pakken. Grote Zus wilde ook wel zo'n sjaal, maar dan (natuurlijk) in het oranje. De Pingouin bollen van 100% acryl hadden ze niet in het oranje, maar wel de versie van 80% acryl en 20% wol. Verder hadden ze van deze bollen een hele mooie donker paars (aubergine) die er mooi bij past. Ik had nog een licht paars als derde kleur meegenomen, maar tijdens het haken is deze afgevallen. Het zou dus een sjaal worden met twee kleuren.


Het patroon heb ik wederom weer iets aangepast. Na het haken van de ketting lossen en de rij vasten in
het paars, wisselde ik dit af met nog een rij vasten in het oranje en een rij vasten wederom in het paars. Daarop volgenden drie rijen met de dubbele stokjes (oranje - paars - oranje). En tot slot weer drie rijen vasten (paars - oranje - paars). Helaas doen de kleuren op de foto de sjaal niet helemaal recht. Het lijkt meer roze, maar het is echt oranje.


Ik twijfel nog of ik de sjaal dit seizoen nog aan Grote Zus geef of dat ik wacht tot volgende herfst/winter. Ze heeft namelijk nog twee sjaals aan de kapstok hangen gehaakt door oma. Maar ja, deze zijn niet oranje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten