Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

zaterdag 21 juli 2012

Knal jurkje

Mijn schoonmoeder kwam laatst met een oranje T-shirt aanzetten. Ze (mijn schoonouders) hadden deze bij een fles drank gekregen, maar was niet bruikbaar i.v.m. veel te groot. Natuurlijk weet ze dat de favoriete kleur van haar kleindochter oranje is, dus of er misschien iets aan had voor grote zus. Waar grote zus eerst alleen maar broeken aan wilde, is er nu sprake van een langzame kentering. Steeds vaker moeten het rokken of jurken zijn. Dit T-shirt moest  daarom vermaakt worden tot jurk.

Voor het patroontje heb ik een bestaande net iets te kleine jurk gebruikt. Helaas bleek de oranje stof niet voldoende, dus moest er ook nog een T-shirt (met een paar kleine gaatjes) van manlief aan te pas komen. De kleuren vond ik erg mooi bij elkaar passen al doet het wel een beetje aan een EK jurkje van een niet nader te noemen biermerk denken. 
Met de lockmachine heb ik op een middagje de jurk in elkaar gezet. De afwerking (V-hals en de mouwen) kostte nog een avondje. Voor het aannaaien van de biezen van de V-hals heb ik dit document gebruikt. Zeer handig en met een erg mooi resultaat. Ik had het niet zelf kunnen bedenken. En de mouwen heb ik zelf gemaakt zonder patroon van dubbele stof, zodat ik niets hoef te zomen. Dit geldt trouwens ook voor de onderkant van de jurk. Ik heb hier de onderkant van het blauwe T-shirt voor gebruikt.

Op het oranje shirt stond ook tekst waar ik helaas niet omheen kon. Deze zit nu op de achterkant. Een beetje als grapje. Grote zus is helemaal blij en vindt het leuk om te poseren. Al wil ze er het liefste in dansen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten