Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

maandag 11 juni 2012

Zomers jurkje

Ik zag het jurkje (racerback dress) voor het eerst bij anu*miki en ik was gelijk verkocht. Ik viel voor de eenvoud van het jurkje en natuurlijk de mooie schouders die tevoorschijn komen. Ik heb meteen doorgeklikt naar de craftershourblog voor het patroon met uitleg. In mijn kast had ik nog een blauw t-shirtsstofje liggen. De oranje biesjes heb ik van een veel te groot mannenshirt geknipt wat ik voor knutselwerkjes (zoals deze) nog in mijn kast had liggen. Ondanks dat het vastzetten van de biesjes niet in één keer helemaal goed ging (was mijn eerste keer en helaas moest de schaar er aan te pas komen), lukte het mij om het jurkje in een avondje in elkaar te zetten. De biesjes heb ik ook nog met oranje garen doorgestikt, zodat ze plat blijven staan. Misschien maak ik binnenkort nog een exemplaar en hopelijk dan zonder dat de schaar eraan te pas hoeft te komen.


Inmiddels heb ik het jurkje op meerdere blogs voorbij zien komen. Ik was dus niet de enige die voor het jurkje is gevallen.  


Dochterlief is er helemaal blij mee en ondanks dat we wederom op het echte mooie weer moeten blijven wachten, trekt ze zich daar niets van aan. De jurk kan volgens haar ook prima over een shirt met lange mouwen en een broek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten