Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

zaterdag 2 juni 2012

Draakje

Na het maken van het ridderpak moest het er toch van komen: een drakenpak. Grote zus en haar buurjongetje zouden dan ridder en draakje kunnen spelen. Ik had een uitgebreide uitleg bij Meisjesmama gevonden. Hiermee moest het wel gaan lukken. En ik had gelukkig nog groene en rode fleecestof in de kast liggen. Ik had van tevoren al bedacht dat ik de punten op de rug extra opvallend wilde maken. Ik heb dit gedaan door ze te vullen met kussenvulling. Verder vond ik de punten aan de onderkant van de versie van Eloleo ook erg leuk. Ik heb dit daarom ook toegepast in het patroon. En omdat ik niet genoeg groene fleece had, heb ik aan de onderkant steeds een baan met rode fleece genaaid. Ach ja, de fleece moest op.


Ik heb nog getwijfeld of ik het pak moest voeren, maar dat leek mij een beetje overbodig. Binnenstebuiten dragen is met die drakenpunten ook niet echt een optie. En alles is netjes met de lockmachine afgewerkt (wat voor fleece eigenlijk overbodig is). Wel heb ik aan de randen - voor het eerst zelfgemaakte! - biaisband genaaid. Dit maakt het net iets meer af.


En grote zus vindt het helemaal geweldig. Ze doet al als een echte draak, al ben ik daar niet altijd even blij mee. Misschien toch nog maar een prinsessenoutfit voor haar maken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten