Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

zaterdag 25 februari 2012

Verwend

Mijn man had mij op Valentijnsdag erg verwend. Ik kreeg van hem namelijk een nieuwe telefoon. Mijn oude telefoon was inmiddels al bejaard (voor een telefoon dan) en viel zowat dagelijks uit elkaar. Ook had ik al eerder aangegeven dat een klein fototoestel wel handig zou zijn. En met dit toestel kan dat!

Tijdelijk bewaarde ik mijn nieuwe aanwinst in het zakje dat ik gemaakt had voor de zonnebril van mijn man. Maar echt mooi stond dat niet. Via de Link Your Stuff van Annemarie kwam ik op de blog van Made in K-town. Daar stond een heel leuk zakje afgebeeld gehaakt met de star stitch. Ik heb de star stitch vervolgens op deze site bestudeerd en ben ermee aan de slag gegaan.

Ik heb hem een paar keer uitgehaald, omdat ik niet helemaal tevreden was. Zo heb ik in plaats van een lange lap een brede lap gehaakt met star stitches. In totaal heb ik vier lange rijen met star stitches haakt. Ik heb de lap vervolgens nog met halve stokjes afgewerkt. De lap heb ik dubbelgevouwen, zodat er aan de bovenkant een flap ontstond. Aan de flap heb ik nog een extra randje halve stokjes gehaakt met in het midden een lusje.


Met mijn welbekende wit flanellen stof is het tasje gevoerd. Ik gebruik een witte ronde knoop als sluiting. Deze heb ik ooit als reserveknoop bij een babyjasje van mijn dochter gekregen. De woorden Baby Club die erop staan neem ik maar voor lief. Mijn nieuwe telefoon past er prima in en hopelijk kijkt niemand meer raar op als ik mijn telefoon tevoorschijn haal. Missie geslaagd!

5 opmerkingen:

  1. Handig en mooi! Ben de mijne laatst op het station verloren :( Weer een projectje voor het weekend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi hoe maak je dat ? kan je dat misschien uitleggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe een poging. Ik heb een lange ketting lossen gehaakt (twee keer de lengte van de telefoon plus het klepje van het hoesje). De volgende rijen heb ik star stitches gehaakt tot ik iets meer dan de breedte had van de telefoon. Vervolgens heb ik de lap dubbelgevouwen waarbij een klein stukje aan de bovenkant over blijft (voor het klepje). De zijkanten van het hoesje zijn met halve vasten aan elkaar gehaakt en rond de opening van het hoesje heb ik ook een keer rond gehaakt. De volgende stap is het maken van de voering en daarna een knoop erop.

      Ik hoop dat het zo duidelijk is. Groetjes, Mij

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen