Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

donderdag 19 januari 2012

Goede voornemens

Mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar is om meer kleding voor mijzelf te maken. Als mijn dochter mijn creaties ziet wordt zij misschien ook iets enthousiaster voor mijn maaksels. Ik heb al een aantal jaar een favoriete zomerrok. Een rok op de knie van heerlijk vrolijke stretch stof. Hij zit heerlijk en ik vind dat het het ook nog leuk uitziet. Helaas zie je steeds beter dat de rok al een aantal jaartjes meegaat. Een stiksel onderaan de zoom laat los en natuurlijk kan ik deze weer vastnaaien, maar om dat echt mooi te krijgen is in deze stof heel moeilijk. Ook wordt het wit in de rok steeds minder wit. Tijd voor een nieuw exemplaar dus.

Op de Stoffenmarkt in oktober had ik al een leuk bloemenstofjes gekocht voor weinig geld. Hier kan dus geen buil aan vallen. De rok was meteen ook de perfecte gelegenheid om stretch stof en mijn lockmachine samen te testen.

Mijn oude rok heb ik gebruikt om het patroon te maken. Voor de zoom aan de onderkant heb ik een andere zigzag steek gebruikt. Misschien niet helemaal de beste keus, want nu krult hij een beetje. Ik moet de rok nog even goed strijken en hopelijk ziet het er dan iets beter uit. Verder ben ik er helemaal content mee. Hij zit heerlijk en ik kan er lekker in bewegen en dat vind ik ook erg fijn.


Mijn volgende project wordt een jurk van stretch stof. Ik heb er helemaal zin in. De stof is al in huis. Nu nog het patroon maken.

2 opmerkingen:

  1. Mooi stofje, ik kan helemaal geloven dat je zo'n rok het liefst elke dag aandoet! Krijg helemaal zin in de lente, nu is het inderdaad tijd om aan de garderobe te beginnen. Succes met je jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke rok, laat de lente maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen