Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

zondag 16 januari 2011

Vingerpop vlindertje

Op de blog van familie Pimpampoentje kwam ik de vingerpop vlinder al een tijdje geleden tegen. Een leuk en simpel idee voor mijn dochter haar verjaardagstraktatie. In een kleurboekje kwam ik een ander voorbeeldje tegen van een vlinder en hiermee ben ik aan de slag gegaan.




Het ontwerp is dan ook iets anders geworden dan dat van Pimpampoentje, maar eigenlijk net zo makkelijk. Van de vlinder heb ik een malletje gemaakt wat ik een x aantal keer uit verschillende kleuren vilt heb geknipt. Voor het lijfje van de vlinder heb ik hetzelfde gedaan.


Vervolgens heb ik het lijfje overal op vastgenaaid en de onderkant opengelaten. Hier kunnen de kinderen dan hun vinger in doen.



Het uiteindelijke resultaat (met de traktatie, etc.) komt binnenkort op mijn blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten