Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

dinsdag 7 december 2010

Ovenwantje

Mijn dochter viert begin volgend jaar haar derde verjaardag. Ze krijgt van ons een zelfgemaakt keukentje (als alles goed gaat :)). Daar hoort natuurlijk een ovenwant bij.



Ik had al een tutorial op de blog van MiekK gezien. Uiteindelijk heb ik hem iets anders gemaakt omdat ik de duim niet mooi vond worden. In een hele oude Ariadne (april 1986) kwam ik een patroontje tegen dat ik heb gebruikt. In de binnenkant heb ik witte flanel gebruikt.



De ovenwant heb ik vier keer uitgeknipt (twee keer uit de stof van de buitenkant en twee keer uit de flanel). Ik heb allereerst de buitenzijde van de ovenwant met de verkeerde kant op de binnenzijde gelegd en de onderkant gestikt. Als je deze omdraait dan heb je een zacht randje aan de onderkant. Bij mij steekt de flanel iets eronder uit. Dit doe je voor de andere binnen- en buitenkant op dezelfde manier. Nu heb je twee zijdes die je met de verkeerde kant op elkaar wederom op elkaar stikt. Vergeet niet nog een bandje aan de zijkant te leggen voordat je gaat stikken. Een beetje bijknippen en omdraaien maar...

Nu nog een schortje, koksmuts en een gordijntje voor in het keukentje.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten