Pagina's

Mijn foto
Ik ben Mij. Mama van grote zus (januari 2008) en kleine broertje (oktober 2010). Met geen ervaring heb ik mij in de wereld van naaimachines, patroontjes, stofjes, haaknaalden en wol gestort. Lees je mee?

zaterdag 18 december 2010

Mijn eerste zelfmaakcadeautje

Op andere blogs las ik al discussies over het geven van zelfmaakcadeautjes. Al mijn knutsels waren tot op heden voor mijzelf, maar met name voor mijn eigen kinders. Tot afgelopen weekend. Ik heb een eigen maaksel cadeau gegeven. Het slachtoffer krijgt (heel toevallig!) een keukentje voor zijn verjaardag en ja daar horen een ovenwant en een koksmuts bij ...


Het was wel even racen tegen de klok, omdat ik pas twee dagen voor zijn verjaardag ben begonnen en ik tussen het spelen, luiers verschonen en voeden door tijd heb. Een ovenwant had ik al eerder gemaakt. Het idee voor de koksmuts komt hier vandaan. Een duidelijke omschrijving, maar ik vond het wel lastig om het witte gedeelte van de muts netjes tussen de band te krijgen. Handig is wel dat het grootte nog verstelbaar is, want vantevoren opmeten was een beetje lastig.




Om het persoonlijk te maken heb ik zowel op de ovenwant als de muts zijn voorletter genaaid. Nu is hij een echte keukenprins.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten